Hösten gav en föraning om sin ankomst; det var kallt om händerna i morse. Men med Moody Blues i lurarna blev det ändå en behaglig resa. Och fredag är alltid en dag med en behaglig stämning.
- Läser i SvD idag att Stockholms stad vill få fler att cykla med en satsning på smartare cykeltrafik. Låter ju bra. Sätt igång bara! Det finns massor att ta itu med. Eftersom jag åker både cykel, kollektivt och bil ser jag ju att cykelbanorna är det trafiksystem som har största bristerna och flest "brutna länkar". Koppla ihop dem! I Göteborg hade Cykelfrämjandet en trafikgrupp som jag var med i för länge sedan, vi fick ritningar på cykelbanor på remiss och kunde komma med synpunkter och förslag eftersom trafikplanerarna ibland själva saknade cykelperspektivet - vi åstadkom flera bra lösningar tycker jag. Finns det något liknande i Sthlm månntro, annars borde det omedelbart inrättas!
- Läser i SvD idag att Stockholms stad vill få fler att cykla med en satsning på smartare cykeltrafik. Låter ju bra. Sätt igång bara! Det finns massor att ta itu med. Eftersom jag åker både cykel, kollektivt och bil ser jag ju att cykelbanorna är det trafiksystem som har största bristerna och flest "brutna länkar". Koppla ihop dem! I Göteborg hade Cykelfrämjandet en trafikgrupp som jag var med i för länge sedan, vi fick ritningar på cykelbanor på remiss och kunde komma med synpunkter och förslag eftersom trafikplanerarna ibland själva saknade cykelperspektivet - vi åstadkom flera bra lösningar tycker jag. Finns det något liknande i Sthlm månntro, annars borde det omedelbart inrättas!
Ett utmärkt sätt att utmärka cykelvägen/stråket är med infärgning av betongen eller asfalten. Rött fungerar alltid bra. Blått är aldrig bra, för dyrt!/Lars-Olof
SvaraRaderaSom här på denna bild t ex (plåtad på vägen hem):Klicka för bild
SvaraRadera