måndag 17 januari 2000

Pappaledig 2000

Det är nu andra veckan av min pappaledighet och jag börjar på denna web-dagbok. Första veckan gick åt till att komma igång och att hitta rutinerna. Det är ju elva år sedan jag var pappaledig med storebror Oscar - mycket sitter i men en del behöver jag lära om.
Idag har vi haft en bra måndag. Gått upp, ätit frukost. Sedan till barnavårdscentralen för att träffa barntandläkaren och få lite information om hur tänderna växer och skall skötas. Och vägning förstås: Nils Erik väger 11,3 kg och är 84 cm lång vid ett år och en månads ålder.
Så tog vi en lång promenad till Hökarängen, vädret var vackert med sol och blå himmel. På hemvägen handlade vi och gick sedan hem och åt lunch. Diskade, torkade golvet, lekte lite. Storebror Oscar har varit hemma från skolan idag för han är förkyld, så vi sov middag alla tre tillsammans på eftermiddagen. Och mamma Lisa har varit i sin ateljé och jobbat. Framåt kvällen åt vi middag, och sedan var det läggning med kvällsläsning ur "Sagan om Ringen" som båda pojkarna lyssnar till. Och nu när alla sover skriver jag detta och startar den här nätdagboken för mig själv, för släkt och vänner och för kända och okända att ta del av.

Inga kommentarer: