lördag 12 februari 2000

Födelsedagskalas idag hos en god vän till mig i Enskede. Vi träffade bland andra en fyramånaders bebis som Nils Erik ville klappa, men eftersom han kan vara lite hårdhänt fick jag hålla undan honom. Alla vuxna tyckte som vanligt att Nils Erik är jättesöt.
På kvällen var jag och Lisa på morbror Mats 50-årskalas. Nils Erik var hos sin favoritbarnvakt Eivor Vi kom dit vid fem-tiden och jag stannade en stund. Nils Erik började direkt att leka med Staffan, och efter en stund sedan smög jag iväg. Något senare tittade han efter mig och letade ute vid dörren, berättade Eivor sedan. Men det gick bra och han var bara lite ledsen. Han skulle övernatta där, så han fick gröt av Eivor och somnade vid halv åtta och sov hela natten, som han brukar. Första natten utan mamma och pappa!