söndag 27 februari 2000

Min födelsedag!

Jag fick sova länge och väcktes av familjen med sedvanlig sång och med frukost på sängen. Förra året fick Nils Erik vara med i sängen och drack sin morgonmjölk när jag åt frukost, men i år fick han stå nedanför på golvet, inte helt utan protester. Men annars hade brickan och kaffet och tårtan och han legat i en enda röra bland lakanen ganska snabbt....
Medan han tog förmiddagsluren passade jag på att ta mitt födelsedagsbad. Ligga ostörd i värmen och läsa söndagstidningen är ett behagligt sätt att fira fyrtiotvåårsdagen på!
Kaffe och tårta med mormor och morfar på eftermiddagen, och sedan lugn och ro och lite lek med bollar. Caroline var nere en stund också och lekte med Nils Erik.
När vi lagade middag ryckte Nils Erik ut potatislådan ur svalen och sysselsatte sig en halvtimme med att plocka i och ur potatis. När han sedan också fick påsen med gul lök att plocka i och ur hade han ett eldorado. Plocka i och ur saker är en favoritlek men klossarna och muggarna i leksakslådan har blivit lite för välbekanta, så nya grejor att plocka i och ur var mycket uppskattat. Lite jordig blev han runt munnen och blev det också på golvet, men inget värre än att det gick att tvätta respektive dammsuga bort. Och kul hade han verkligen!
Aptiten har det inte varit något fel på idag. Kvällsgröten slukade han till sista grynet, och ville dessutom ha en extra flaska mjölk. Det går upp och ner....